gallery image

28 July 2019

شکار کدام جاسوسان

اخیرا جمهوری اسلامی  ویدئو نمایشی با نام شکار جاسوسان امریکا منتشر کرد. سخنگوی قوه قضائیه با آب و تاب حکایت از اعدام برخی از عوامل نفوذی" داخلی" خبر داد. خبری بسیار مبهم که تنها می تواند مورد استفاده تبلیغی در داخل ایران قرارگیرد. جاسوسان و پدیده جاسوسی در عرف به افراد و یا تشکیلاتی گفته می شود که برعلیه منافع ملی  سازماندهی شده و اطلاعات امنیتی, اقتصادی, نظامی و... را در اختیار کشورها و یا دولتهای بیگانه قرار می دهد. جمهوری اسلامی از اولین روز پیدایش, خود بصورت مخفی رسالت جاسوسی علیه انقلاب را به عهده گرفت و وارد معامله شد.
از دیدار با هویزر شروع و با مک فارلین قطع نشد. جمهوری اسلامی با توافق مخفیانه نوشته نشده با امریکا و بریتانیا, با شعار
مرگ بر آمریکا و انگلیس وارد میدان شد و انقلاب شکوهمند 57 را بشکست کشاند. هزاران انقلابی و انسانهای شریف را به اتهام جاسوسی برای امریکا و انگلیس به جوخه های اعدام کشاند و نفسشان را با طناب برید. بسیاری در خیبانها ترور و تعدای مفقود شدند, شوراهای خلق ترکمن و کردستان را بخاک و خون کشید.  چاشنی همه این بیرحمیها و جنایات با نام سرکوب توطئه گران و عوامل بیگانه صورت گرفت. نمایش جدید همچون نمایشات 40 ساله حکومت ولایت فقیه از خمینی گرفته تا خامنه ای شناخته شده است. همه آگاهند که جمهوری اسلامی با راه اندازی شو جدید در صدد توجیه کشتار وحشیانه ایست که در برنامه خود دارد
با ورود خمینی همراه با عوامل مشکوک رنگارنگ شیپور نابودی انقلاب بصدا درآمد و با فتوای اقتصاد" مال خر" است, نابودی تولید داخلی رقم خورد. سران جمهوری اسلامی با تصاحب قدرت, برای خود بیت و دفتر و دستک راه انداختند. منابع ملی توسط تشکیلات و افراد مجعول جمهوری اسلامی تصرف شد. قوه قضائیه در اختیار مریدان بریتانیا قرار گرفت.خانواده لاریجانی و روحانیت متمرکز مریدان بریتانیای کبیر, مامور تضعیف جایگاه مریدان امریکا متمرکز در دولت" قوه اجرائیه" شدند که مامور معامله مخفی با دولت امریکا هستند.
پسر محسن رضائی سخنگوی شورای تشخیص مصلحت به امریکا فرستاده شد و بعداز گذراندن دوره تخصصی "جاسوسی" وارد شورای تشخیص مصلحت نظام شد. پسر ولی فقیه مامور رتق و فتق امور با انگلستان و حسابهای میلیاری بیت رهبری در نزد بانکهای خارجی شد. از همه مهمتر معامله برجام که بدعتی بسیار خطرناک در توافقنامه های بین المللی بود, با دستور مستقیم خامنه ای" ولی فقیه" به اجرا درآمد و مراکز و تاسیسات هسته ای, نظامی, امنیتی و حتا مراکز دانشگاهی مورد بازرسی مستقیم و غیر مستقیم امریکا قرار گرفت و بازسازی تاسیسات اراک به امریکا  و چین واگذار گردید. با این شرایط وجود "جاسوس" سی- آی- ای" در گزارش و غیبت جاسوسان" ام- آی- 6"  سوال برانگیز است. درهرحال اهداف شو ویدئوئی شکار جاسوسان را می توان به سه  بخش تقسیم کرد
الف – جلوگیری وسرکوب اعتراضات داخلی و توجیه کشتار احتمالی زندانیان سیاسی , عقیدتی و فعالان کارگری و مدنی
ب – کنترل مراکز امنیتی و نظامی و جلوگیری از رشد اعتراضات در تشکیلات نظامی و امنیتی.
پ – جلوگیری از افشا معاملات پشت پرده با امریکا و انحراف افکار عمومی از تحولات اخیر.
ت – ایجاد رعب و وحشت در جامعه
سخنگوی قوه قضائیه می گوید:"‌ جاسوس‌های شناسایی‌شده شامل شاغلین مراکز حساس و حیاتی، همچنین بخش خصوصی مرتبط با این مراکز هستند که به‌عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بوده‌اند."
این گفته سخنگو کاملا اهداف پشت پرده چنین نمایشی را برملا می سازد اگر غیر از این باشد باید رژیم خود را به عنوان جاسوس همه جانبه محاکمه کند. همچنین ادعاهای جمهوری اسلامی با وجود پشرفت تکنولوژی ارتباطات, اینترنت  و ماهواره های اطلاعاتی همخوانی ندارد و نشان از توطئه ای فراتر از کنترل خلیج فارس و اشغال تنگه هرمز و سه جزایر دارد. بهرحال, توجه به موارد زیر مسله را کمی روشنتر می کند.
الف-  کسب و انتقال اطلاعات
با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات, جمع آوری اطلاعات بسیار ساده, کم هزینه و قابل اعتمادتر شده است. تکنولوژی جدید توانسته به شکل مستقیم و با کمک" اینترنت, برنامه های نوشته شده و دستگاههای ارتباطی, انتقال اطلاعات را تسریع کند. ایمیل, سایتهای انترنتی و برنامه های مختلف و آنتی ویروس ها و.... همه و همه ابزارهائی هستند که تمامی داده های کاربر در مراکز اصلی ذخیره و در صورت نیاز بازخوانی می شوند. با وجود ماهواره ها تمامی اشیا و تغییرات در روی زمین و حتا تا حدودی زیر زمین قابل شناسائی هستند. تمامی دستگاههای قابل ارتباط با ماهواره ها می توانند محل دقیق تماس و تمامی اطلاعات دستگاهای مرتبط را شناسائی و گزارش کنند. قابل توجه است که تکنولوژی و ابزاری که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند امریکائی یا اروپائی هستند و به نوعی در ارتباط مستقیم و یا غیرمستقیم با سیا قراردارند. هواپیماها و کشتی ها براحتی قابل ردیابی و کنترل هستند.
ب- لزوم عنصر" انسانی" اطلاعاتی.
هر چند عنصر انسانی می تواند تکمیل کننده اطلاعات باشد اما این عناصر باید در موقعیتی باشند که بتوانند اطلاعات مهم را بررسی کنند. مسلما تاسیسات نظامی, امنیتی و صنعتی ایران کاملا شناخته شده است و یا توسط ماهواره قابل شناسائی و ردیابیست. وجود توافقنامه برجام و مذاکرات مخفی مشکل اساسی  را برای امریکا حل کرد. بنابراین آدرس ویدئوئی قوه قضائیه هدفی جز توطئه و سرکوب اعتراضات داخلی ندارد.  
مسئله ای که باعث تعلل حمله از طرف امریکا می شود, نبود اطلاعات نیست, بلکه ترس از عواقب حمله و طولانی شدن جنگ در صورت مقاومت مردم در برابر اشغالگری و رشداعتراضات جهانی بخصوص مردم امریکا علیه جنگ است. با این وجود دولت امریکا در مرحله کنونی دو هدف را دنبال می کند. هدف فعلی آن تسلیم بدون قید و شرط رژیم و کشاندن به پای میزمذاکره است. هدف دوم امریکا عقب انداختن زمان حمله و همراهی بین المللی است. جمهوری اسلامی علی رقم برخی عملیات و شعارهای ضد امریکائی اوضاع را بسیارخطرناک می بیند, و با راه اندازی شو و ادامه مذاکره مخفی,خود را برای پذیرش شروط دولت امریکا آماده می کند.
نه جنگ, نه تسلیم
زنده باد صلح و آزادی 

1 comment: