gallery image

21 July 2019

ظریف میگوید, مردم در ایران از سرطان و... میمیرند

بعد از اعلان احتمال تحریم وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی, ظریف در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: هرکس که مرا می شناسد میداند که من یا خانواده ام ملکی در خارج از ایران نداریم. در ادامه می گوید, من شخصا حتا حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم." ظاهرن ادعای وی برای برخی در داخل می تواند تا حدودی آرام کننده باشد, اما کمتر کسیست که نداند سران حکومت و مدیرانش, هرکدام در خارج از ایران,حسابهای بانکی , ملک, سهام و....دارند. مسلما ظریف از جمله کسانیستکه از اوضاع جهانی باخبر است و سیگنالهائی برای احتمال توقیف حسابهای اشخاص مرتبط با جمهوری اسلامی دریافت کرده است. بنابراین موجودی حسابها و سهام خود را بنام اعضای خانواده, شرکتها و یا افرادی مطمئن انتقال و حسابهای شخصی خود را مسدود کرده است. جمهوری اسلامی مدعیست که در دور زدن تحریها متخصص شده و یکی از روشهای دورزدن همان خرید سهام و حسابهای بانکی و تاسیس شرکتها بنام فرزندان و نزدیکانشان است.  

از هزینه های سرسام آور شرکت در کنفرانسهای بین المللی سران و مدیران ارشد که بگذریم, سفر ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست توسعه پایدار در نیویورک از اهدافی کاملا جدا حکایت دارد. باوجود گسترش ارتباطات از قبیل اینترنت و تلفن و... چرا جمهوری اسلامی اسرار دارد که مذاکرات باید مستقیم و در محیطهای سربسته و مخفی صورت گیرد. دلیل مشخص آن, ترس رژیم از افشای مفاد معامله پشت پرده, از مردم است. ظریف در مصاحبه با بی- بی- سی می گوید:" مردم از سرطان, کیدس, ئی- بی و ام-اس می میرند." او در ادامه اعتراف می کند که ما نمی توانیم آنها را در ایران تولید کنیم. وی با اقرار به مرگ و میر مردم بر اثر بیماریهای مختلف و عوارض طبیعی بیشتر به شیادی شبیه است نه به عدم توانائی حکومت در پیش گیری و تولید مواد و داروی لازم برای جلوگیری از مرگ میر بیشتر. تمامی مذاکرات ومعامله رژیم ثابت کرده که حل معضلات و مرگ و میر مردم بهانه ای بوده برای حفظ رژیم و حفاظت از حسابهای بانکی خارج, سهام و شرکتهای خصوصی سران رژیم و مدیران ارشد در خارج کشور.
زمانی اجازه صدور ویزا توسط پمپئو وزیرخارجه امریکا به ظریف و همراهان وی صادر می شود که امریکا قبلا اعلام کرده بود که احتمال می رود در آینده نزدیک طریف مورد تحریم قرار گیرد. صدور ویزای محدود و اسرار خفت بار در پذیرش محدودیت مسافرت در نیویورک, امریکا و سایر کشورها را بدان متوجه ساخت که  جمهوری اسلامی چنان مستاصل شده که حاضر است به هر ذلتی تن دهد. بنابراین با خواست امریکا برای مذاکره مستقیم با خامنه ای و یا روحانی بعنوان افراد مسئول, معلوم می شود که پیشنهاد پذیرش شروط امریکا برای مذاکره توسط ظریف به دولت امریکا رسانده شده است. حتا در مصاحبه با ان- بی- سی نیوز (1 ) ظریف مذاکره در مورد مسائل موشکی را بنوعی می پذیرد.
بعد از توقیف نفکش ایران در دریای مدیترانه توسط نیروی دریائی انگستان, به ادعای حفاظت از اجرای تحریم اتحادیه اروپا ازسوریه, وزیر خارجه انگلستان می گوید, توقیف کشتی , در زمینه تحریمهای اتحادیه اروپا از  سوریه بود. اقدامات از طریق سفارت جمهوری اسلامی و پیام توسط ظریف, حاصلی ببار نمی آورد. ظریف در ظاهر برای تاثیر در افکار عمومی با بی- بی- سی و دیگر فرستنده های تلویزیونی مصاحبه راه اندازی می کند. او در مصاحبه با بی- بی- سی می گوید,:" تحریم اروپا علیه سوریه برای خرید نفت سوریه است نه برای فروش نفت." در ادامه می گوید این کشتی برای فروش نفت به سوریه نبود. ظریف برای توجیه حرکت کشتی به دوگانگی در گفتار گرفتار می شود. او که در دیپلماسی بین المللی سیاست توجیه و التماس را می شناسد نه نمایش قدرت حفظ منافع ملی و توانائی و صداقت یک کشور در معاملات بین المللی. او با بیان اینکه فروش نفت به سوریه جز تحریم نیست, عملا فروش نفت به سوریه را تائید می کند. با چنین وضعیت پریشان گوئی, کسی برای جمهوری اسلامی تره هم خورد نمی کند. جمهوری اسلامی دریافته که بازی موش و گربه در دیپلماسی به پایان خود رسیده وحوصله گربه هم به سر آمده است. با این وجود جمهوری اسلامی سعی دارد برای امتیاز حداقلی به حرکاتی دست زند. به دستور خامنه ای نفت کش بریتانیائی توقیف می شود اما برخلاف انتظار جمهوری اسلامی خلیج فارس بیش از پیش آماده انفجار می شود.
با بررسی تمامی جوانب و آرایش نیروهای نظامی در  منطقه, خلیج فارس آبستن حوادث بسیار ناگواریست. مردم دنیا نسبت به وضعیت منطقه بسیار نگرانند برخی از کشورها نارضایتی خود را از احتمال حمله و ایجاد فاجعه انسانی پنهان نمی کنند. غیبت مردم ایران در اعتراض به جنگ و خونریزی قابل توجیه نیست. اعتراض عمومی به جنگ  می تواند تنها راهی باشد برای ختم ماجراجوئی های دولت امریکا و جمهوری اسلامی و خروج تمامی نیروهای نظامی اشغالگر مستقر در خلیج فارس و خلیج عمان و تنگه هرمز. مردم باید به اعتراض علیه سرکوبگری داخلی و جنگ به میدان آمده و هرگونه توطئه خارجی و داخلی را رسوا و برای برقراری حکومت شوراهای مردمی متحد و متشکل شوند.
نابود باد جنگ و خونریزی
( 1 )
https://www.nbcnews.com/nightly-news/video/extended-interview-iranian-foreign-minister-zarif-speaks-out-63903301808

No comments:

Post a Comment