gallery image

22 May 2021

شرکت در انتخابات, یعنی تداوم فقر و بیکاری و چپاول و کشتار و شکنجه و اعدام

جمهوری اسلامی برای تعیین رئیس جمهوری مسلمان از مردم می خواهد در پای صندوق های آرا حاضر و به کاندیدای مورد نظر حکومت رای دهند. با اینکه رای مردم در نظام فقاهتی از هیچگونه اهمیتی برخوردار نیست, چرا رژیم به شرکت وسیع مردم در انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری اصرار دارد؟ برای نشان دادن اهمیت این موضوع می توان به گفته امام جمعه مشهد اشاره کرد که گفت:"  کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می کنند, کافرند."  

انتخاب رئیس جمهور در حکومت ولائی:

بطور خلاصه, جمهوری اسلامی ایران, حکومتیست سرمایه داری" دلالی" و  روبنای ایدئولوژی آن مذهبی" شیعه 12 امامی" و نظام سیاسی آن" ریاستی- فقاهتی" است. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی, ولی فقیه" نایب امام زمان" توسط" مجلس خبرگان رهبری" انتخاب و تمامی اختیارات پیغمبر مسلمین را داراست. رهبر با اختیارات تام روسای قوای سه گانه, نهادهای حکومتی و نیروهای نظامی, امنیتی و..... را انتصاب می کند. ریاست جمهوری نیز یکی از نهادهای سه گانه جمهوری اسلامیست که بعد از بررسی و تائید کاندیداها توسط شورای نگهبان, انتخابات فرمایشی راه اندازی, و فرد مورد نظر با تائید" ولی فقیه" رئیس جمهور می شود.

چه کسی قرار است, رئیس جمهور شود:

انتخابات ریاست جمهوری این دوره با مذاکرات برجام و  تحریمهای امریکا, گره خورده است.  انتخاب فردی بعنوان رئیس جمهور بستگی به دورنمای مذاکرات وین دارد. رژیم بعد از حذف" جواد ظریف" کاندیدای باند نیویورکی" امریکائی" میدان را برای دو کاندیدای مورد نظر طرفداران دولت فخیمه انگلیس آماده ساخت تا براساس موقعیت رژیم در مذاکره برجام , از میان دو کاندیدای اصلی" لاریجانی" ," رئیسی" یکی را بعنوان رئیس جمهور اعلام کند.

روابط خانواده لاریجانی با سفارت انگلیس بر کسی پوشیده نبوده و حمایت سفارت انگلیس از کاندیداتوری لاریجانی نیز بر همه عیان است. خامنه ای با نقشه ای از پیش تعیین شده, لاریجانی را برای مذاکره در مورد سند همکاری 25 ساله با چین راهی چین کرد, تا در صورت پیشرفت مذاکرات برجام و اعلام لاریجانی بعنوان رئیس جمهوری, مشکلی بوجود نیاید.

به دستور خمینی مسئولیت  کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی در سال  67 به عهده  رئیسی گذاشته شد. از این بابت پرونده بسیار سیاهی در مجامع حقوق بشری کشورهای غربی دارد, از این بابت رژیم آگاه است که رئیس جمهور شدن رئیسی در صورت گشایش در مذاکرات برجام  می تواند مشکلاتی در روابط بین المللی بخصوص با کشورهای غربی بوجود آورد. بنابراین رئیس جمهور شدن وی به نا امیدی کامل رژیم از مذاکرات جاری در وین بستگی دارد.  

شرکت کنندگان در انتخابات چه کسانی هستند؟

در جمهوری اسلامی همه اجازه دارند در رای گیری شرکت کنند. کارگران, زحمتکشان, فقرا, پیروان ادیان و مذاهب مختلف و کافران که ریختن خونشان حلال و موجب ثواب آخرت می شود ,و همچنین زنان که در جمهوری اسلامی نصف مرد محسوب و تحت مالکیت مرد هستند. می توانند در انتخابات شرکت کرده و فرمانبرداری خود را از سیاستهای ضد انسانی و ظالمانه اعلام دارند. بهرحال بنا به حساسیت این دوره, می توان شرکت کنندگان در انتخابات را بر اساس منافع شخصی و گروهی به سه گروه عمده تقسیم کرد.

الف –  روحانیت" آخوندها", بازاریان " عمده", متعصبان مذهبی و شرکت کنندگان در نمازهای جمعه و جماعات , که آمال و آرزوهای خود را در تداوم" حکومت اسلامی" می بینند در انتخابات شرکت خواهند کرد. تعداد قابل توجهی از روحانیون, تندروهای اسلامی" شیعه" و رده بالای روحانیت سنی آرا خود را به نفع رئیسی خواهند ریخت.

ب – رده های بالای و میانی سپاه پاسداران, بسیج و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی, انجمن ها و شوراهای اسلامی در ادارات و کارخانجات بدون شک در رای گیری شرکت خواهند کرد و کاندیدای مورد نظر آنها رئیسی خواهد بود. در میان رده های پائینی این گروه بدلیل هراس از آینده خود در انتخابات شرکت خواهند کرد ولی نمی توان گفت به کدام کاندیدا رای خواهند داد. رای سفید از طرف این عده دور از انتظار نیست.

پ – مدیران و کارمندان رده های بالا و میانی ادارات دولتی و خصوصی, همچنین  تعداد زیادی از اقشاری که در سیستم  دلالی در چهار دهه اخیر پرورش یافته اند, در انتخابات شرکت خواهند کرد و کاندیدای اصلی شان به احتمال زیاد لاریجانی خواهد بود. رده های پائین این گروه رغبت چندانی به شرکت در انتخابات نشان نخواهند داد و بیشترین رای این گروه رای سفید خواهد بود. البته 3 موردی که در بالا اشاره شد, می تواند بر اثر اتفاقات پیش بینی نشده جامعه تغییر کند.

اکثریت مردم, انتخابات را تحریم خواهند کرد!

از شواهد و گزارشات مشخص است که این انتخابات با تحریم وسیع مردم روبرو خواهد شد و رژیم را با چالشهای جدی روبرو خواهد ساخت. " کارگران, زحمتکشان شهر و روستا, از جمله طیف وسیعی از معلمان, دانش آموزان, دانشجویان,  بیکاران, بازنشستگان, افرادی که عضوی از خانواده شان در این چند سال اعدام یا زندانی و شکنجه شده, یا توسط نیروهای انتظامی,سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی در خیابانها به خاک و خون کشیده شده اند, همچنین ملتهای غیر فارس که از تبعیض , فقر , بیکاری و گرانی رنج می برند و به بهانه های مختلف آداب, رسوم و فرهنگ آنها مورد تهاجم قرار می گیرد در انتخابات فرمایشی شرکت نخواهند کرد.

نتیجه

هرچند تحریم انتخابات به تنهائی نمی تواند مشکلات و بحران عمیق جامعه را حل کند, با این وجود تحریم می تواند  پایه های ظلم و ستم حکومت دلالان را به لرزه درآورده و با ایجاد شکاف عمیق در ساختار حکومتی, باعث ناتوانی جمهوری اسلامی در سرکوب اعتراضات داخلی شده و  مبارزه در راه آزادی, برابری و عدالت اجتماعی, برای کارگران و سایر زحمتکشان هموارتر شود.

 

No comments:

Post a Comment