gallery image

11 January 2023

تهدید خواص و مقایسه آنان با توابین کوفه

سخنرانی خامنه ای" ولی فقیه" جمهوری اسلامی، صبح روز دوشنبه 11 مهر، در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح، شکاف عمیق در بالاترین سطوح ایدئولوژیک و ترس از فروپاشی رژیم را آشکار کرد. او در مورد بیانیه برخی از خواص، که عملکرد رژیم را در حوادث اخیر محکوم کردند، می گوید:" بعد از آنکه فهمیدند در نتیجه حرفهای آنها همراه با برنامه ریزی دشمن چه اتفاقی در خیابان و در مسیر عمومی مردم می افتد، بایستی آن کار خودشان را جبران می کردند، باید موضع بگیرند، باید صریحا اعلام کنند که با آنچه اتفاق افتاده مخالفند، بایستی تفهیم کنند که با برنامه ی دشمنان خارجی مخالفند." گویا این" باید ها" در میان خواص مورد نظر، گوش شنوائی نداشته و از موضع گیری های صریح خبری نشد. وی بار دیگر مجبور شد، ظاهر شده و واقعیت از هم پاشیدگی رژیم را  برای خواص یاد آور شود. او در سخنرانی جدید اینبار سرنوشت توابین را به خواص یاد آور شد.

گویا سخنرانی قبلی وی نتوانسته خواص مورد نظر را راضی و یا پشیمان سازد. حال میخواهد با استفاده از نیروهای ذوب شده در ولایت" آتش به اختیاران" به آنها راه عملی را نشان داده و تا آنها مجبور شوند، اطلاعیه بیعت مجدد صادر کنند. وی در سخنرانی 19 دی با دیدار جمعی از امت قم، با مقایسه تاریخی واقعه کربلا و سرنوشت توابین کوفه آن عصر، می گوید:" توابین برای انتقام خون مطهر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته دادند، همه شان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمی کنند. چرا؟ چون دیر جنبیدند. شما که می خواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرم و دوم محرم نیامدید، یک کاری اقلا صورت بدهید؟ آنجا می ایستید تماشا می کنید، امام حسین به شهادت می رسد، بعد دلتان می سوزد، آن وقت می آیید در میدان، این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد."

خامنه ای که اوضاع را بسیار جدی و خطرناک می بیند با یادآوری واقعه کربلا ، می خواهد به خواص یادآوری کند که اگر کار به هنگام انجام ندهید، سرنوشتی همچون توابین در انتظار شما خواهد بود. او در هر حال می خواهد بگوید که اگر توابین او رها نکرده و از اول یار امام بودند چه بسا امام سوم شیعیان به چنین سرنوشتی دچار نمی شد. او در این سخنرانی خیلی روشن به خواص تفهیم می کند که قبل از اینکه ولی فقیه از بین برود، در مورد شماها چاره جوئی خواهد شد و اگر سر عقل نیائید، بعنوان موافقین برنامه های دشمن با شماها رفتار خواهد شد، چه بسا قبل از اینکه اتفاقی برای من بیافتد، به سرنوشت توابین گرفتار شوید.

خامنه ای بخوبی می داند، نه زمان، برای تهدید خواص مناسب است و نه گسترش جنبش توده ای اجازه چنین فرصتی را به برخی خواص خواهد داد، تا به تهدیدهایش گوش دهند. آنها دو راه در پیش خود می بینند، راهی که از مدتها پیش آغاز شده و یکی یکی یا خانوادگی راه فرنگ را در پیش گرفته اند،  اشخاصی که راه دوم را انتخاب کرده اند، سعی میکنند، یواشکی سفره خود را از رژیم جدا کرده، تا از این طریق در دادگاه های مردمی" علنی" به نفع خود جای دفاع باقی گذاشته باشند.

دوران جمهوری سرمایه داری اسلامی" دلالان و رانتخواران" جنایتکار بسر آمده و عقل سلیم حکم می کند که رژیم قدرت را مسالمت آمیز به مردم واگذار کند. در غیر اینصورت مردم با نیروی قهرآمیز به تاریخ جمهوری  اسلامی پایان خواهند داد

No comments:

Post a Comment