gallery image

12 April 2019

ترامپ در بیانه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریستی اعلام کرد

دوشنبه 19 فروردین برابر با 8 آپریل, رئیس جمهور امریکا با صدور بیانیه ای, "سپاه پاسداران انقلاب جمهوری اسلامی را سازمان تروریستی نامید." متعافب آن شورای امنیت جمهوری اسلامی در بیانیه ای " رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم " و " فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام " و تمامی نیروهای وابسته به آن را " گروه تروریستی" نامید.
امریکا با طرح این بیانیه  بدنبال تداوم اتوریته خود در خاورمیانه است و خواستارپذیرش بدون قید و شرط بیانیه 12 ماده ای وزارت خارجه, توسط جمهوری اسلامی و خروج تمامی  نیروهای نظامی و شبه نظامی رژیم جمهوری اسلامی از کشورهای عراق , سوریه, لبنان و.. و عدم دخالت مذهبی و سیاسی در امور کشورهای منطقه و در نهایت پذیرش اسرائیل بعنوان ژاندارم منطقه است.
بیانیه جمهوری اسلامی تنها تنها جنبه تبلیغاتی و مصرف داخلی دارد و از هر گونه ارزش سیاسی و یا نظامی بی بهره بوده از آن بوی تعفن, عجز و التماس به مشام می رسد.
بیانیه ترامپ بدنبال چه اهدافیست.
امریکا برهبری ترامپ تصمیم دارد, پرچم نئولیبرالیسم را به تنهائی بدوش کشیده و جهان را مرعوب خود سازد . جرج بوش رئیس جمهور وقت امریکا با حمله به کشورهای افغانستان و عراق, قدرت نظامی بلامنازع امریکا را به جهانیان نشان داد. ترامپ رئیس جمهور فعلی امریکا, با اهدا بیت المقدس " اورشلیم " و بلندیهای جولان, تجاوز غیر مستقیم به سرزمینها ملتی دیگر را ثابت کرد. دولت امریکا با خروج از بسیاری از معاهدات بین المللی نشان داد که به هیچ قول و قراری احترام نمی گذارد و سازمان ملل را به بازی نمی گیرد. از برجام خارج و جمهوری اسلامی را مجبور کرد به تعهدات برجام عمل و شرکتهای انحصاری اروپائی را از معامله با ایران برحذر و تحریمها را برگرداند. بانکهای بین المللی را با عنوان دور زدن تحریمها جریمه کرد. کشورها را از معامله نفت و.. با ایران  منع نمود.
عدم وجود ژاندارم در منطقه خاورمیانه پراز آشوب, منافع سرمایه های شرکتهای بزرگ را مورد چالش قرارداده است.  بنابراین وجود ژاندارمی قابل اعتماد که بتواند منافع شرکتهای انحصاری امریکا را تضمین کند, ضروریست. اسرائیل با اقبال برخی از کشورهای عربی و بخصوص عربستان, روبرو و داماد ترامپ نیز از ژاندارمی اسرائیل حمایت می کند. بدین ترتیب جمهوری اسلامی مانع بزرگی به حساب می آید که باید از معادلات منطقه حذف شود. ترامپ امیدوار است با انتشار بیانیه تروریستی, این مشکل مرتفع و نیروهای نظامی و شبه نظامی جمهوری اسلامی از منطقه بیرون رانده شوند.
اهداف بیانیه ترامپ می تواند موارد زیر را دربر گیرد.
الف – مقابله با تضادهای داخلی و تدوین سیاست جمهوریخواهان در برخورد با جمهوری اسلامی.
تضادهای جناحهای داخلی امریکا در مورد برجام کاملا آشکار است. دموکراتها برهبری اوباما شیوه رام کردن و سوارشدن جمهوری اسلامی با کمک "قدرتهای جهانی" را پیش مبردند و با روی کارآمدن جمهوری خواهان به رهبری ترامپ, رابطه با جمهوری اسلامی تبدیل به سیاست فشار و تسلیم بدون قید و شرط, بدون مشارکت با با دیگر کشورها.  ترامپ با خارج شدن از برجام سیاست دموکراتها و 5 کشور دیگر را کاملا زیرپا گذاشت. حال با قراردادن سپاه پاسدارن" نیروی نظامی رسمی" در لیست تروریستی, در حقیقت کل رژیم جمهوری اسلامی را تروریست و مذاکره با آنرا مذاکره با تروریستها عنوان می شود. وی با این ترفند, احتمال برگشت برجام, در صورت پیروزی دموکراتها در انتخابات آینده با مشکل جدی روبرو ساخت و زمینه ادامه مذاکرات احتمالی را را از بین برد.
ب _ بیرون راندن جمهوری اسلامی از تحولات خاورمیانه
ترامپ با شناسائی بیت المقدس "بعنوان پایتخت" و تائید حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان سیاست خود را در خاورمیانه کاملا روشن ساخت. بنابراین وجود سپاه پاسداران و نیروهای شبه نظامی وابسته به جمهوری اسلامی, در جوار مرزهای اسرائیل, همچنین در سوریه و لبنان و عراق با سیاست خاورمیانه ای امریکا در تضاد قرار میگیرد. درج نام سپاه در لیست تروریستها, حمله نظامی اسرائیل و امریکا  بر سپاه و نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی را موجه می سازد. سازمان ملل نیز طبق روال همیشگی در این مورد سکوت و یا بعنوان اقدامی موجه مورد ارزیابی  و خواستار خویشتنداری طرفین خواهد شد.  حکومت عراق نیز راهی جز لغو معاهدات و حضور نظامی با جمهوری اسلامی ندارد.
پ – قبولاندن طرح 12 ماده ای وزارت خارجه امریکا
هدف ترامپ از خروج برجام و تحریمهای اقتصادی, قبول طرح 12 ماده ای توسط جمهوری اسلامی بود. با اضافه کردن سپاه پاسداران به لیست تروریستی امریکا سعی دارد, از هرگونه روابط اقتصادی ایران با کشورهای دیگر جلوگیری و فشار حداکثری را به رژیم اسلامی تحمیل و به پای مذاکره مستقیم  و قبول شروط مزبور بکشاند.
ت – احتمال مداخله نظامی در ایران.
بعد از این بیانیه احتمال برخورد ناوگان امریکائی مستقر در خلیج فارس نا نیروهای سپاه بسیار بالاست. ولی حمله نظامی مستقیم به ایران بستگی به تغییر و تحولات آتی دارد. با این وجود نباید از این گزینه بی تفاوت رد شد. از وقایع عراق و لیبی می توان نتیجه گرفت که امریکا در شرایطی به ایران حمله نظامی خواهد کرد که مطمئن شود شیرازه اقتصادی و نظامی و اجتماعی در حال نابودیست. با وجود فشار حداکثری, امکان از هم پاشیدگی اقتصادی و تحلیل رفتن نیروهای دفاعی, همچنین نبود نیروهای متمرکز و سازماندهی شده مردمی و همچنین شعارهای مخرب و تحریک آمیز سران حکومت, ایران میتواند طعمه ارزانی برای نیروهای نظامی امریکا باشد.
جمهوری اسلامی چه اهدافی را در تروریست نامیدن امریکا دنبال می کند.
برکسی پوشیده نیست که ترور در نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی بخصوص در سپاه پاسداران نهادینه شده است. بنابراین جمهوری اسلامی دفاعیه ای در این مورد ندارد و بهمین سبب بیانیه تهاجمی صادر کرده همانند "سنگ بزرگ علامت نزدن است." آنچه که مسلم است بیانیه از ارزش سیاسی و دیپلماسی بین المللی تهی و تنها می تواند در کوتاه مدت مصرف داخلی داشته باشد. بهر حال ولایت فقیه حاضر است, در قبال ادامه حکومت, به هر خفت و خواری  تن و جام زهر را سر کشد. خامنه ای زمانی می گفت, اگر برجام را پاره کنند ما آتش می زنیم. اما دیدیم, نه تنها برجام به آتش کشیده نشد بلکه هنوزهم که هنوزه ملتمسانه, برجام را دودستی چسبیده اند
مردم نه جمهوری اسلامی می خواهند نه عراقی دیگر.
سران جنگ طلب امریکا و سران مرتجع جمهوری اسلامی و سرکوبگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اتحاد باهم نقشه شوم و نامیمونی بر علیه کارگران وزحمتکشان در سر دارند. مردم باید هوشیار باشند و اسیر توطئه های رنگارنگ آنها نشوند.
تنها با اتحاد وسازماندهی آگاهانه می توان  توطئه های داخلی" جمهوری اسلامی" و خارجی " دولت امریکا" را افشا و از جنگ و خونریزی جلوگیری کرد. سربازان و درجه داران نیروهای نظامی, سپاه و بسیج لازم است, تا دیر نشده اطاعت کورکورانه را از وجودتان پاک کرده و با تشکیل شوراهای سربازان و درجه داران, خود را از  فرماندهان غارتگر جدا و به مردم بپیوندند.

No comments:

Post a Comment