gallery image

21 April 2019

کلیه گروهای شبه نظامی از جمله "حشدالشعبی" باید بیدرنگ از ایران اخراج شوند

ورود نیروهای شبه نظامی" شیعه" حشدالشعبی, حرکت النجبا و حزب اله لبنان به استانهای سیل زده, بخصوص خوزستان, با توجه به بافت مذهبی استان, مردم را بشدت خشمگین وآنها را از شعله ور شدن آتش جنگ مذهبی" شیعه و سنی" و دخالت کشورهای منطقه در ایران نگران کرده است. رشد نارضایتی های مردم از عوافب ناگوار سیل و عدم رسیدگی به مشکلات مردم سیلزده مناطق سیلزده را به التهاب آورده است. خشم مردم و عدم پاسخگوئی به نیازهای سیلزدگان و دعوت از گروهای شبه نظامی حشدالشعبی و... نگرانی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بدنه سپاه و بسیج را آشکار کرده است. هرچند سردمداران رژیم ادعا میکنند این نیروها برای کمک به سیلزگان وارد ایران شده اند اما نحوه ورود, وسایل استتار شده همراهشان و طرز استقبال نشان می دهد که این نیروها ماموریتی جز سرکوب اعتراضات مردمی و  تشدید اوضاع نابسامان داخلی ندارند, حتا حضور آنها خاطره جنایات ضد بشری داعش و نابودی هزاران انسان در عراق و سوریه را در ذهن هر انسانی زنده می کند.
قبل از هر چیز لازم است ماهیت واقعی وجود سپاه پاسدارن را  مورد بررسی قرار داد. تشکیلات نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی, دوگانه و با دو تشکیلات موازی هم است.ارتش جمهوری اسلامی ظاهرن حفاظت مرزهای ایران را  عهده دار و زیر نظر فرمانده کل قوا " ولی فقیه" قرار دارد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مستقیما زیر نظر ولی فقیه است و علاوه بر برتری سیاسی و نظامی بر ارتش,  وظایفی بشرح زیر دارد:
الف – حفاظت از انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه و مقابله با مخالفین جمهوری اسلامی.
ب _  حفاظت از مرزهای هوائی , زمینی و آبی جمهوری اسلامی.
پ_ صدور انقلاب اسلامی و سازماندهی و ایجاد گروهای شبه نظامی بخصوص" شیعه" در کشورهای مختلف.
سپاه پاسداران با استقرار جمهوری اسلامی, با اهداف سرکوب نیروهای مخالف, سرکوب اعتراضات داخلی و دفاع از حاکمیت ولایت فقیه تشکیل شد. بعد از اتمام جنگ ارتجاعی ایران و عراق, در طرحهای عمرانی و ساخت و ساز بعنوان پیمانکار وارد شد. متعاقبن با کنترل مرزها و انحصار مبادی گمرکی و اسکله ها, سپاه پاسداران بخش عمده واردات و صادرات را در اختیار خود گرفت. بعد از مدتی سپاه بعنوان کارفرما, مالکیت بسیاری از صنایع و معادن را تصاحب و  بزرگترین کارفرمای خصوصی در ایران شد. با افزایش قدرت, تامین بودجه سپاه پاسدارن دارای دو بخش شد. بخشی از  بودجه آن از طریق منابع مالی پیمانکاری, واردات و صادرات و مالکیت صنایع و معادن عاید و بخش دیگراز بودجه دولتی و از منابع درآمد نفت و گاز با توجیه هزینه پیمانکاری امنیتی و حفاظت از حکومت اسلامی تامین می شود و از ردیف حسابرسی هزینه های بودجه عمومی خارج و تحت نظر مستقیم ولی فقیه" خامنه ای" قرار دارد و بدین سبب در ردیف سازمانهای قدرتمند نظامی خصوصی بحساب می آید. سپاه برای اهداف برون مرزی و صدور انقلاب اسلامی, سپاه قدس" ساختار خصوصی" به فرماندهی قاسم سلیمانی تاسیس کرد. سپاه قدس هم در چارچوب وظایف تعیین شده, اقدام به ایجاد گروه های شبه نظامی عمدتا" شیعه" در کشورهای منطقه کرد.
با توجه به نحوه درآمد و مدیریت و تشکیلاتی, سپاه پاسداران را بقین می توان در ردیف ارتشهای خصوصی" نظامی, امنیتی" قرار داد, که مالکیت آن در اختیار سران روحانیت شیعه به رهبری ولی فقیه است.  همچنین گروههای شبه نظامی وابسته به سپاه در کشورهای عراق و سوریه و لبنان و پاکستان و..  در زمره گروهای شبه نظامی, امنیتی" خصوصی" به حساب آمده و بصورت پیمانکاریهای نظامی و امنیتی همانند "بلاک واتر" فعالیت می کنند. در اینجا به چند گروه عمده شبه نظامی " شیعه" اشاره می شود.
1 – حشد اشعبی.
این گروه شبه نظامی که بعنوان بسیج مردمی نامیده میشود. با فتوای مراجع تقلید عراق بخصوص آیت اله سیستانی از میان شیعیان عراقی برای حفاظت از مراکز مذهبی عراق تاسیس شد. با گسترش تشکیلات نظامی این گروه  و حمایت مالی جمهوری اسلامی, علاوه بر حفاظت از مراکز مذهبی" شیعه" برای حمایت از دولت شیعه عراق وارد درگیرهای نظامی در شهرهای سنی نشین شد و در زمره مدافعان حکومت جهانی شیعه درآمد. بعد از قرار گرفتن این گروه در لیست تروریستهای خطرناک جهان توسط دولت امریکا, حشدالشعبی به طرف جمهوری اسلامی کشیده شد و بودجه مالی آن تمامن توسط جمهوری اسلامی تامین گردید. این گروه در حال حاضر به یکی از عاملان جمهوری اسلامی در تحولات سیاسی"عراق" و حامی رژیم "شیعی" در عراق است. سپاه قدس, حشدالشعبی را باعنوان پیمانکار نظامی و امنیتی برای سرکوب اعتراضات خلق عرب خوزستان و دفاع از جمهوری اسلامی وارد خوزستان کرده است.
2 – حرکت النجبا
این گروه از تشکیل دهندگان حشدالشعبی و از شیعه های عراقی است و فعالیت ایدئولوژیکی آن توسط روحانیون  شیعه هدایت می شود, که معتقد به حکومت مطلق اسلامی هستند. هزینه های این گروه از طرف جمهوری اسلامی و منابع پیمانکاری نظامی, امنیتی و غارت اموال مردم تامین می شود. این گروه شبه نظامی نیز همانند حشدالشعبی توسط سپاه قدس در راستای قرارداد پیمانکاری" نظامی, امنیتی" وارد مناطق سیلزده کرده است
3 –  لشگر فاطمیون.
گروه شبه نظامی فاطمیون توسط سپاه پاسداران از میان مهاجران و پناهندگان" شیعه" افغانستانی در ایران در مقابل دریافت اقامت راه اندازی شده است و اعضای آن عمدتا از هزاره های افغانستان و به زبان دری صحبت می کنند. فاطمیون جز شرکتهای خصوصی" نظامی و امنیتی" سپاه پاسدارن است و تحت مسئولیت سپاه قدس قرار دارد و عمده ترین محل ماموریت آن سوریه و افغانستان است. اعضای این تشکیلات همچنین به کار اطلاعاتی و امنیتی در داخل ایران مشغولند. بودجه آن تمامن از طرف سپاه پاسداران تامین می شود.
4- زینبیون.
این گروه شبه نظامی از شیعه های پاکستانی بخصوص هزاره های بلوچستان پاکستان و همچنین از شیعیان پناهنده و مهاجر افغانستان در پاکستان که به امید دریافت اقامت در ایران, توسط سپاه پاسداران ایجاد شده است. محل اصلی فعالیت این گروه بلوچستان پاکستان است و به عراق و سوریه برای جنگ فرستاده می شوند. وظیفه, وضعیت تشکیلاتی و تامین بودجه این گروه همانند فاطمیون است.
5 – گروه شبه نظامی حزب اله لبنان.
این گروه شبه نظامی, جنوب لبنان را در اختیار و در دولت لبنان نقش بسیار مهمی دارد. حزب اله لبنان یکی از حامیان اصلی جمهوری اسلامی در حاشیه دریای مدیترانه است. اخیرن با در خواست جمهوری اسلامی در جنگهای داخلی سوریه وارد شده است. بودجه آن از طرف جمهوری اسلامی پرداخت و نیازهای تسلیحاتی آن بطور مستقیم یا غیر مستقیم تمامن توسط جمهوری اسلامی تامین می شود.
این چهار گروه شبه نظامی که مستقیمن از طرف جمهوری اسلامی, یا متاثر از اهداف ایدئولوژیک جمهوری اسلامی تشکیل شده اند جز گروهای شبه نظامی خصوصی هستند و بودجه آنان توسط جمهوری اسلامی و از منابع مالی ولایت فقیه یکی از بزرگترین صاحبان شرکتهای خصوصی" نظامی, امنیتی و ایدئولوژی" جهان تامین می شود. غیر از  گروه شبه نظامی فوق,  گروهای کوچک و بزرگ در خاورمیانه وجود دارند که توسط جمهوری اسلامی تشکیل شده و یا از حمایت مالی ولایت فقیه برخوردارند.
ولایت فقیه یکی از صاحبان کارتلهای خصوصی "نظامی و امنیتی" است که اهداف "روحانیون شیعه" را در خاورمیانه  و جهان دنبال می کند. با توجه به عواقب بسیار نگران کننده سیل در بسیاری از مناطق ایران و چشم انداز اعتراضات مردمی, جمهوری اسلامی در وضعیت بسیار شکننده ای قرار گرفته است. بنابراین جمهوری اسلامی سعی دارد با آوردن دسته جات شبه نظامی" شیعه" در قالب پیمانکاران نظامی, قدرت سرکوب خود را تقویت و از سرپیچی احتمالی نیروهای بدنه سپاه و بسیج جلوگیری کند.
کارگران و زحمتشکان و نیروهای آگاه باید با افشاگریهای آگاهانه از دخالت نیروی خارجی و وقوع جنگ مذهبی جلوگیری و با اتحاد و همبستگی و ایجاد شوراهای مردمی به مقابله با سیاستهای غارتگرایانه و ضد مردمی برخاسته و شبه نظامیان وارداتی را مجبور به فرار سازند. سربازان و اقشار پائین سپاه و بسیج باید از عواقب فاجعه, آگاه و از دستورات فرماندهان خود سرپیچی و یک صدا با مردم فریاد زنند, گروهای شبه نظامی, امنیتی "خصوصی" بیدرنگ باید از ایران خارج شوند.

No comments:

Post a Comment