gallery image

14 January 2020

نگاهی به حمله موشکی جمهوری اسلامی به پایگاه نظامی امریکا

 ادامه نوشته:
( ماشین تبلیغات جمهوری اسلامی اینبار با تقدس نمائی قاسم سلیمانی راه افتاد!!!)
حمله موشکی جمهوری اسلامی به پایگاههای امریکا در عراق بعد از روشن شدن معامله بین" دولت ترامپ" و" رژیم ولایت فقیه" سوالات زیادی در اذهان داخلی و بین الملی بوجود آورد. هر چند سقوط هواپیمای اوکرائینی توسط موشک زمین به هوای سپاه پاسداران, جنایت آفرید و افکار عمومی داخلی و بین المللی را تحت تاثیر خود قرار داد. با این وجود نمی شود ابعاد حمله موشکی به پایگاهای امریکا در عراق را بسادگی نادیده گرفت و به فراموشی سپرد. بنابراین  موضوع" حمله موشکی" را می توان در دو بخش مورد بررسی قرار داد.

الف – شکست پذیری قدرت دفاعی امریکا و سپر موشکی آن.
رئیس جمهور امریکا بعد از حمله موشکی به پایگاه نظامی" عین الاسد", بعد از کلی تبلیغات از توان نظامی و شکست ناپذیری امریکا, گفت:" موشکهای شلیک شده ایرانی با همان پولی ساخته شده اند که درپی برجام به دست ایران رسید" و همچنین گفت:" وقت آن رسیده تا بریتانیا, آلمان, روسیه, چین و فرانسه نیز در این راستا تلاش کنند تا به رفتارهای کنونی ایران پایان داده شود." صحبتهای" ترامپ" نشان می دهد که امریکا در رهبری جهان سرمایه داری به بن بست رسیده و کشورهای سرمایه داری از انسجام و منافع واحدی در تحولات بین المللی برخوردار نیستند و هر روز دامنه بحران گسترده تر می شود. کشورهای اروپائی هر چند از توافق برجام ناامید شده اند, ولی معتقدند که جنگ جدید در خاورمیانه نتنها بحران جوامع سرمایه داری را حل نخواهد کرد بلکه بحران خاورمیانه را تشدید خواهد ساخت. ترامپ, روی معامله" 12 ماده ای" با جمهوری اسلامی, سرمایه گذاری کرده و سیاست مماشات اروپا را یکی از موانع معامله خود می داند. او تلاش می کند به هر طریقی که شده, اروپا را به پیروی از  سیاست امریکا در قبال ایران وادار کند. بطور کلی دولت ترامپ در معامله موشکی با جمهوری اسلامی سه هدف را دنبال می کرد.
1 – مذاکره و تصویب توافقنامه جدید با جمهوری اسلامی.
محور کنونی دولت امریکا معامله با جمهوری اسلامیست, بنابراین حفاظت از جمهوری اسلامی و جلوگیری از سرنگونی آن به سیاست" ترامپ" تبدیل شده است. او می داند که با سرنگونی جمهوری اسلامی سیاست معامله با  شکست روبرو و خاورمیانه دچار تحولات اساسی خواهد شد و امریکا را با مشکلات اساسی روبرو خواهد ساخت. بنابراین" ترامپ" وارد معاملات پشت پرده برای خوابانده حس انتقام جوئی طرفداران رژیم اسلامی شده است. بر اساس معاملات پشت پرده و رد و بدل پیغام ها, قرار می شود که امریکا حمله تلافی جویانه انجام ندهد و جمهوری اسلامی هم متعهد می شود که اولا این آخرین حمله باشد و ثانیا به افراد" صدمه" نرسد. بر این اساس هر دو با زمان و محلهای حمله به توافق می رسند. امریکا نیروهای انسانی را جابجا و افراد نظامی از پایگاههای مورد توافق تخلیه می شوند.
2 – تغییر سیاست برجامی اروپا و تدوین توافقنامه جدید برهبری امریکا.
امریکا در سیاست خاورمیانه ای با مشکل روبروشده است. کشورهای اروپائی ضمن انتقاد از دخالتهای جمهوری اسلامی در منطقه و فعالیتهای موشکی, مایل به جنگ جدید در خاورمیانه  نیستند و سعی می کنند از سیاستهای" ترامپ" در قبال ایران دوری کنند. از آنجا که برای امریکا همراهی اروپا از اهمیت ویژه ای برخورداراست, دولت ترامپ سعی دارد, خطر جمهوری اسلامی ایران را به اروپا گوشزد کند. بنابراین با باز گذاشتن حریم هوائی مهمترین پایگاه خود در عراق, به اروپا نشان داد که سیستم موشکی جمهوری اسلامی از دقت کافی برخوردار و برای اروپا خطرناک است.  بنظر می رسد که برای اثبات موضوع, حاضر شدند سیستمهای" سپر دفاع موشکی" در محدوده پایگاه را غیر فعال کنند. با وجود اطلاع زمان و محل حمله هیچکدام از موشکها مورد هدف قرار نگرفت و تعداد قابل توجهی از موشکها به درون پایگاهها اصابت کردند. درغیر این صورت, پس سیستم دفاعی امریکا بسیار شکننده است.
3 -  کنترل عراق و انحراف تحولات اخیر عراق.
اعتراضات مردمی در عراق به مرحله ای رسیده که مردم خواستار سرنگونی حکومت و اخراج تمامی نیروهای خارجی از عراق هستند. از طرف دیگر مجلس عراق نیز طرح اخراج و جمع آوری پایگاهای امریکا را تصویب و به دولت عراق اعلام کرده است. حضور نظامی و وجود پایگاههای نظامی امریکا در عراق جنبه حیاتی دارد و خروج امریکا از عراق بمعنی خروج از خاورمیانه است. بنابراین امریکا تصمیم ندارد از عراق خارج شود. حمله موشکی جمهوری اسلامی به پایگاهها امریکائی در عراق, بهانه ای بود تا خطر ایران را عمده و حکومت عراق را مجبور به موضعگیری علیه جمهوری اسلامی کند.
ب – فعالیتهای موشکی جمهوری اسلامی.
تبلیغات هیجانی رژیم, مدعی کشته و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از نظامیان شد و با مشخص شدن" معامله کثیف", رژیم آمار کشته ها و زخمی ها را پس گرفت. با این وجود و علیرغم معامله, حمله موشکی جمهوری اسلامی, نشان داد که رژیم از توان حمله موشکی برخوردار است. با سقوط هواپیمای اوکراینی, تمامی معامله های کثیف پشت پرده رو شدند. بار دیگر مردم به مبارزه برخاسته و پایه های حکومت اسلامی را بلرزه درآوردند.
معاملات پشت پرده بین جمهوری اسلامی و دولت امریکا باید افشا گردد.
نان, مسکن, آزادی    زنده باد شوراهای مردمی

No comments:

Post a Comment