gallery image

28 January 2020

چرا تحریمهای اقتصادی امریکا مستقیما بر زندگی مردم تاثیر مخرب دارد

بدون شک, کارگران و زحمتکشان از تحریمهای اقتصادی امریکا, فشار سنگینی را تحمل می کنند. جمهوری اسلامی نیز با تحمیل گرانی و مالیاتهای مستقیم و غیر مستقیم زندگی را بر مردم فاجعه آمیز کرده و هرروز بر تعداد فقرا و گرسنگان افزوده می شود. چرائی این مسئله کاملا در سیستم سرمایه داری" دلالی اسلامی" نهفته است. بنابراین لازم است, بطور خیلی مختصر وضعیت موجود مورد بررسی قرار گیرد.
در جهان امروزی ما با دو سیستم اقتصادی- سیاسی روبرو هستیم که یکی" نظام سرمایه داری" که حافظ منافع اقلیتی سرمایه دار و دلال سرمایه و دیگری" نظام سوسیالیستی" حافظ منافع عموم مردم و جامعه است.

الف- نظام سرمایه داری,
نظامیست, براساس مالکیت خصوصی و سرمایه داران برآن حاکم هستند. ملکیت خصوصی" مقدس" و انسان و نیروی کار به کالا تبدیل و ارزش نیروی کار توسط کارفرمایان تعیین می شود. نظام سرمایه داری نهادهای مدنی از قبیل قوه مقننه" مجلس", " قوه مجریه"," قوه قضائیه" و" قوه قهریه" نظامی و امنیتی بوجود می آورد. از طریق این سه قوه و نیروهای امنیتی و نظامی, دیکتاتوری سرمایه را به نفع سرمایه داران برقرار می کند. دولتهای سرمایه داری منابع و امکانات ملی" عمومی" را مورد هجوم قرار داده و آنها را از مالکیت عمومی خارج و در اختیار سرمایه داران می گذارند. با رشد انحصارات, سرمایه داری به مرحله نئولیبرالیسم رسیده و دولتها, در انحصار سرمایه انحصاری قرارگرفته و منابع ملی بیش از پیش به تاراج برده می شوند, بی حقوقی کارگران, فقر و گرسنگی تشدید و امکانات رفاهی و عمومی محدودتر و منابع طبیعی و محیط زیست رو به نابودی کشانده و زندگی انسان را با خطر جدی روبرو می سازند.
جمهوری اسلامی" سرمایه داری اسلامی دلالی" پیشبرنده سیاست نتولیبرالیستی انحصارات بین المللی " امپریالیستی" است. ولی فقیه خود را " نماینده مقدس خدا" و مالک بلامنازع تمامی امکانات, منابع و حتا مردم ایران می داند. وی براساس برداشتهای مذهبی و با کسب اجازه از خدا, امکانات دنیوی را بین بندگان مخلص" ذوب شدگان در ولایت" و" متشرعین" تقسیم می کند. بنابراین ولی فقیه" خامنه ای" مالک اصلی است و هر طور که صلاح بداند, می تواند منابع ملی و امکانات عمومی را تقسیم کند. هر چند با توجه به تغییر زمان و شرایط جدید جامعه , جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهدافش, از ارگانهای بظاهر انتخابی غفلت نمی کند.
در راستای سیاست اقتصاد نئولیبرالستی, جمهوری اسلامی کارخانجات و معادن را به مرحله ورشکستگی کشاند و در اختیار ارگانهای نظامی, امنیتی از قبیل سپاه پاسداران و دلالان متدین و نهادهای مذهبی و رانتخواران" حکومتی" قرارداد و منابع نفت و گاز را در اختیار ولی فقیه و بیت رهبری گذاشت. روحانیون, مجتهدین و نهادهای مذهبی صاحب انحصارات املاک, واردات و صادرات شدند. قوای مجریه, مقننه, قضائیه و نیروهای نظامی و امنیتی شدند " اهرم ولایت فقیه" برای سرکوب کارگران و زحمتکشان و آزادیخواهان. خام فروشی" نفت و منابع معدنی" شد, منبع اصلی تامین مالی حکومت. با نابودی تولیدات داخلی, بازار مصرفی جولانگاه تولیدات انحصارات گردید و اقتصاد ایران به قهقرا رفت. مسلمن در چنین شرایطی اققتصاد و جامعه ایران در مقابل تحریمهای امریکا بسیار شکننده می شود. رژیم با آگاهی از این وضع, برای حفظ نظام سیاسی خود, برخلاف شعارهای تبلیغاتی مورد مصرف داخلی, به معامله کثیف و مخفی با دولت ترامپ روی آورده و آینده مردم و جامعه را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
ب – نظام سوسیالیستی,
نظامیست براساس مالکیت عمومی وسازماندهی و مدیریت آن در جهت منافع عمومی جامعه و اقتدار مردم. سیستم اقتصادی آن تامین کننده رشد و سلامت جامعه و حفاظت از منابع و امکانات عمومیست. سیاست اداری آن استوار بر اقتدار نهادهای مردمی همچون شوراهای کارگران و سایر زحمتکشان است که تظمین کننده آزادی, برابری و عدالت اجتماعیست. ارزش کار کارگر و زحمتکشان نه براساس" رقابت نابرابر" در جامعه طبقاتی سرمایه داری بلکه بر اساس نیازهای واقعی جامعه و تنظیم عادلانه و برنامه ریزی آگاهانه تولید, توزیع و مصرف در جهت منافع و آسایش مردم است. امکانات بطور برابر و عادلانه در اختیار عموم مردم قرار می گیرد و تبعیض بین زن و مرد وجود ندارد. ارزش اضافه حاصل از تولید, در اختیار رشد و پیشرفت جامعه قرار گرفته و خدمات عمومی از قبیل مراکز و موسسات آموزشی, بهداشت و درمان و انواع خدمات اجتماعی تقویت و بطور رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد.
بیش از 40 سال چپاول و غارتگری حکومت اسلامی"  رانتخواران و  دلالان مسلمان" کافی نیست؟ باید خرافات مذهبی را دور ریخت و به حکومت مذهبی " آخوندی و غیرآخوندی" پایان داد. کارگران و زحمتکشان باید متحد و در شوراها و کمیته های مردمی متشکل شوند. تا زمانیکه کارگران در کارخانه ها و مراکز تولیدی و خدماتی, شوراهای واقعی خود را تشکیل ندهند, دانش آموزان, معلمان و دانشجویان شوراهای واقعی خود را در مراکز آموزشی, مردم در شهر و روستا شوراهای خود را در شهرها و روستاها برپا نسازند, جمهوری اسلامی به سرکوب وحشیانه اعتراضات مردمی ادامه خواهد داد. تنها راه رهائی از فقر و گرسنگی و تحریم, نه سازش و معامله با امریکا, بلکه تنها با سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری حکومت شوراها و سوسیالیسم میسر است.
زندانیان سیاسی, مدنی, صنفی, فرهنگی و عقیدتی باید هر چه زودتر و بدون قید و شرط آزاد گردند!
زنده باد آزادی, برابری و عدالت اجتماعی            زنده باد شوراهای مردمی

1 comment:

  1. بسیار مقاله جالبی است خسته نباشید

    ReplyDelete