gallery image

29 April 2021

با آلترناتیو" شورا" پیش بسوی 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر

طبقه کارگر جهان , امسال در حالی به استقبال رورز جهانی کارگر می رود که" نئولیبرالیسم" بر سیاست دولتهای جوامع سرمایه داری حاکم شده است. با واگذاری صنایع تولیدی, معادن و موسسات خدمات درمان – بهداشت – تغذیه و منابع محیط زیست, توسط دولتها به بخش خصوصی" انحصارات",  جوامع بشری, در معرض خطر نابودی قرار گرفته است. فقر, بیکاری و گرانی باعث عدم دستیابی میلیونها کارگر و زحمتکش به تغذیه سالم, آموزش, بهداشت و درمان شده و  در مقابل ویروس کرونا ضربه پذیر و قربانی می شوند.

 جمهوری سرمایه داری اسلامی با پیاده کردن برنامه های نئولیبرالیسم و خصوصی سازی, " صنایع, معادن و  موسسات عمومی, خدمات بهداشت - درمان را به تملک تعدادی از نهاده های حکومتی و اشخاص دلال و رانتخوار درآورده و تا آنجا پیش رفته است که با خصوصی سازی واردات و پخش واکسن کرونا, کارگران و زحمتکشان را از دستیابی به یکی از معضلات کنونی و جدی جامعه, محروم ساخته است. جمهوری اسلامی با سیاست سوداگری موجب فقر و بیکاری میلیونها کارگر و زحکمتکش را فراهم کرده و کارگران و زحمتکشان برای زنده ماندن مجبور به فروش اعضای بدن شده و یا در زباله دانها به دنبال غذا می گردند.

کارگران ایران امسال در حالی به تدارک جشن اول ماه مه می روند که باوجود بیکاری و فقر و سرکوب اعتراضات سالهای اخیر به پیروزیهای درخشانی در مبارزات خود دست یافته اند. کارگران هفت تپه, هپکو, معلمان, بازنشستگان و.... به اعتراضات خود علیه خصوصی سازی و خلع ید از دلالان و رانتخواران و طرح تعین حداقل دستمزد و دریافتی عادلانه و جلوگیری از اخراج, دستگیری و تعقیب همکاران خود ادامه می دهند. مبارزات کارگران اخیر هفت تپه چنان عرصه را به دولت دلالان و رانتخواران تنگ کرده است که حکومت مجبور به آزادی نمایندگان کارگران و نمایش محاکمه مدیران و مالکان هفت تپه و... شد. کارگران هفت تپه با حمایت از نمایندگان خود و مبارزان طرفدار طبقه کارگر ثابت کردند که دوران سرکوب اعتراضات و یکه تازی حکومت دلالان و رانتخواران به انتها رسیده است. کارگران هفت تپه  همچنین با حمایت از نمایندگان صادق خود  علیرغم فشارهای امنیتی به دستاوردهای مهمی رسیدند و ثابت کردند که این طبقه کارگر است که مسئولیت حمایت از نمایندگان خود را دارد و نباید منتظر مقاومت نمایندگان خود در مقابل شکنجه های قرون وسطائی جمهوری اسلامی بمانند. حمایت همه جانبه کارگران هفت تپه از نمایندگان و طرفداران خود نشان داد که کارگران به آنچنان آگاهی طبقاتی رسیده اند که دیگر شکنجه و سرکوب قرون وسطائی رژیم نمی تواند مانع سازماندهی اعتراضات و اعتصابات آنان شود.

امسال روز جهانی کارگر در حالی برگذار می شود که به همت مبارزات قهرمانانه کارگران, بخصوص کارگران هفت تپه" شورا" بعنوان آلترناتیور جنبش کارگری تثبیت شد. کارگران در این روز بعنوان یک طبقه همراه با سایر زحمتکشان با شعار پیش بسوی ایجاد شوراهای کارگری و مردمی, آزادی زندانیان کارگری, سیاسی, مدنی, عقیدتی و خلع ید از بخش خصوصی به مصاف حکومت حامی دلالان و رانتخواران خواهند رفت.  

نان, مسکن, آزادی, برقرارباد شوراهای اداری!

لغو خصوصی سازی صنایع و موسسات عمومی و اداره مستقیم آنها توسط شوراها !

آزادی بدون قید و شرط کارگران زندانی, زندانیان سیاسی, عقیدتی و محو هرگونه تعقب و آزار  فعالان کارگری, سیاسی و مدنی!

لغو هرگونه تبعیض جنسی و برابری حقوق کامل بین زن و مرد!

تامین مسکن, آموزش و بهداشت رایگان برای همه!

لفو تبعیض میان کار فکری و یدی و  تعیین حقوق پایه برابر برای کارگران و کارمندان! 

No comments:

Post a Comment