gallery image

30 April 2022

روز جهانی کارگر را باایجاد شوراها و تشکلهای کارگری گرامی بداریم

امسال همچون سالهای قبل در حالی به استقبال رورز جهانی کارگر می رویم که جهان سرمایه داری " نئولیبرالیسم" حاکم بر روابط بین الملل، جنگ، فقر، بیکاری و گرانی را بر کارگران و زجمتکشان جهان تحمیل کرده و جهان را بسوی نابودی سوق می دهد. با چنین اوضاع وحشتناکی ضرورت دگرگونی ساختار سرمایه داری و برقراری سوسیالیزم را اجتناب ناپذیر ساخته است. آنارشی حاصل از رقابت انحصارت بین المللی  جنگ ناخواسته ای را بر مردم اکراین تحمیل کرده که جز ویرانی، کشتار و آواره گی میلیونها انسان و نابودی جامعه جهانی را در بر دارد. آنارشی حاکم بر روابط بین الملل، جهان تک قطبی را به چالش کشیده و امید به جهان چند قطبی" سرمایه داری" نیز نمی تواند، جنگ، فقر, بیکاری و گرانی و عدم دستیابی میلیونها کارگر و زحمتکش به تغذیه سالم, آموزش, بهداشت  درمان را تخفیف داده و جهان را از غارت و انباشت ثروت در دست تعداد قلیلی الیگارشها و سهامداران بنگاههای مالی و نظامی و امنیتی نجات دهد.  

 جمهوری اسلامی با پیوند ایدئولوژی اسلامی با برنامه های نئولیبرالیسم، با خصوصی سازی, " صنایع, معادن و  موسسات عمومی, خدمات بهداشت – درمان، جامعه را به قهقرا برده و تمامی امکانات و منابع عمومی جامعه را در اختیار باندهای دلال و رانتخوار قرار داده و کارگران و زحمتکشان را از دستیابی به حداقل معاش محروم ساخته است. بطوریکه میلیونها کارگر و زحمتکش شهر و روستا مجبورند، برای زنده ماندن به فروش اعضای بدن روی آورده و یا در زباله دانها به دنبال غذا  باشند.

کارگران ایران امسال با نیروئی تازه قدم به تدارک جشن اول ماه مه" 11 اردیبهشت" می روند . علیرغم سرکوب وحشیانه سالهای اخیر، کارگران، معلمان، کشاورزان و بازنشستگان توانستند با اعتراض، اعتصاب و تظاهرات خیابانی، به پیروزیهای درخشانی در مبارزات خود دست یابند. تداوم مبارزه و اتحاد و همبستگی کارگران هفت تپه, هپکو، پتروشیمی, فولاد، کارگران پیمانی نفت، معلمان, بازنشستگان و.... علیه خصوصی سازی و طرح تعین حداقل دستمزد و علیه اخراج, دستگیری و تعقیب همکاران خود در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی را به عقب نشینی مجبور ساختند و ثابت کردند که مبارزه علیه جور و ستم حاکمان دلال برگشت ناپذیر است.

امسال اعتراضات سازمانیافته و آگاهانه معلمان و فرهنگیان و بازنشستگان، جان تازه ای در مبارزات برابری طلبانه طبقه کارگر ایران دمیده است. معلمان که قشر فکری طبقه کارگر را نمایندگی می کنند، در جریان مبارزات قهرمانانه خود، دریافتند که نمی توانند در چارچوب قوانین حاکم جمهوری سرمایه داری اسلامی به خواسته های به حقشان برسند. معلمان و بازنشستگان آگاهانه، با اعلام شرکت در مراسم" 11 اردیبهشت" روز جهانی کارگر با هم طبقه ایهای خود صفحه نوینی را در تاریخ مبارزات طبقه کارگر رقم زدند. این رویکرد پرافتخار  معلمان و فرهنگیان و بازنشستگان مبارز  می تواند، اتحاد طبقاتی " کارگران یدی و فکری" را بیش از پیش مستحکم و با ایجاد شوراها و تشکلهای انقلابی طبقه کارگر و سایر زحمتکشان، عرصه را به حکومت دلالان و رانتخواران تنگ کرده و در نهایت رژیم در مقابل اراده شکست ناپذیر طبقه کارگر آگاه و متشکل در شوراها، تسلیم خواهد شد.

طبقه کارگر ، روز یکشنبه 11 اردیبهشت خواسته های خود را  حول محورهای زیر یک صدا فریاد خواهد زد.  

لغو خصوصی سازی" صنایع ، معادن و کارخانجات بزرگ و موسسات عمومی" آموزش و پرورش و بهداشت و درمان" و اداره مستقیم آنها توسط شوراها !

آزادی بدون قید و شرط کارگران و معلمان، فرهنگیان زندانی, زندانیان سیاسی, عقیدتی و لغو هرگونه تعقب و آزار  فعالان کارگری, سیاسی و مدنی و محاکمه عاملین شکنجه و آزار و اذیت و پرداخت خسارت به آنان!

لغو هرگونه تبعیض جنسی و برابری حقوق کامل بین زن و مرد در تمام عرصه های حقوقی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مدنی و فرهنگی!

 افزایش حداقل دستمزد ماهانه 16 میلیون تومان برای هر خانواده سه نفره!

برقراری بیمه های مجانی، اجتماعی، دارو و درمان، برای همه و پرداخت بیمه بیکاری برای بیکاران و ایجاد کار برای آنان!

انحلال تمامی شرکتهای پیمانکاری و واسطه تامین نیروی کار مراکز و موسسات و تامین نیروی مورد نیاز از طریق شوراها بصورت پیمان دسته جمعی!

آزادی کامل جهت ایجاد تشکلهای مستقل کارگران  و برخورداری از آزادی بیان و انتشار عقیده، اعتصاب، تظاهرات و تحصن!

منع کار کودکان بی سرپرست و خانواده های فقیر و تامین زندگی، تحصیل،آموزش و بهداشت آنان!

مبارزه با هر گونه تبعیض ملی و قومی و به رسمیت شناختن حق آموزش و پرورش و اداره محلی به زبان مادری!

لغو هرگونه ستم و تبعیض نسبت به کارگران خارجی از جمله کارگران افغانستانی ساکن در ایران!

تامین مسکن, آموزش و بهداشت و درمان رایگان برای همه!

لفو تبیض میان کار فکری و یدی و  تعیین حقوق پایه برابر!

ترمیم حقوق دریافتی بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنان با شاغلان!

خواستار لغو اعدام و محکومیت هر نوع شکنجه!

مخالفت با جنگ و افشا و محکومیت سیاستهای جنگ طلبانه و سلطه گرایانه و استثمارگرایانه همه دولتهای درگیر در جنگ!

زنده باد اتحاد و تشکل طبقاتی کارگران ضامن آزادی، برابری، عدالت اجتماعی و حکومت شورائی!


No comments:

Post a Comment