gallery image

17 November 2022

خود زنی جمهوری اسلامی اینبار کودکان خردسال را به کام مرگ کشاند

پنجاه شصت سال پیش لات های چاله میدان وقتی می دیدند که دیگر کاسبهای محل تمایلی به پرداخت" باج سیبیل" ندارند، دست به خودزنی می زدند. هر کدام از گنده لاتها، تعدادی" نوچه" داشتند که کارشان تبلیغ بیرحمی گنده لات و ارعاب کسبه بود. حال جمهوری اسلامی روش گنده لاتها را پیش گرفته، با این تفاوت که به جای نوچه های سنتی، نهادهای نظامی، امنیتی، رسانه ها و مطبوعات رسمی را به کار می گیرد. غافل از اینکه این نوع روش ها در جامعه ای پویا و آگاه که مردم ترس شان ریخته و دیگر برای تهدیدها و سرکوب ها تره هم خورد نمی کنند، کارآئی ندارد. گذشت آن زمانی که رژیم برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه، به شیوه خود زنی دست می زد. جنایتی که با انفجار" حرم رضا" در 30 خرداد سال 1373 راه انداخت و تعدادی را دستگیر و بعد از اعتراف گیری مدتی توانست از مهلکه در امان بماند. با این حال با گذشت زمان بالاخره ماهیت واقعی جنایت و دست داشتن باندهای حکومتی برملا شد. حال زمان بر وفق مراد رژیم نیست و افشای خود زنی ها رژیم حتا شامل مرور زمان هم نمی شود. چنانکه آتش زدن  زندان اوین شنبه 23 مهر ماه و شاهچراغ شیراز در 4 آبان 1401 همزمان, دست داشتن جمهوری اسلامی را در این جنایات برملا و رژیم را در نزد جامعه و افکار بین المللی رسواتر ساخت.  

افشای روش خود زنی جمهوری اسلامی در فاجعه" ایذه" یکی از شهرهای خوزستان، ماهیت ضد مردمی و کودک کش رژیم را بیش از پیش آشکار ساخت. روز چهارشنبه 25 آبان تظاهرات پراکنده ای علیه رژیم در برخی از نقاط شهر در جریان بود. در یک منطقه دو موتور سوار لباس شخصی" لاتهای جمهوری اسلامی" به مردم حمله میکنند و تعدادی را با شلیک گلوله از جمله کودکانی 10 ساله به نام" کیان پیرفلک" و " سپهر مقصودی" 14 ساله و کودکی دیگر بنام" آرتین رحمانی" را می کشند. رژیم در این سناریوی جنایتکارانه و از پیش برنامه ریزی شده، حتا از برخی نیروهای خودی از جمله زخمی کردن دو نفر بسیجی و سه نفر نیروهای انتظامی برای اهداف تبلیغاتی ابا نکرده و برای چاشنی تبلیغات توطئه گرایانه، حوزه علمیه دختران ایذه را هم به آتش می کشد. بعد از جنایت، تبلیغات رژیم با طناب پوسیده براه می افتد و فیلمی را از واقعه تیر اندازی نشان می دهد که حتا طرفداران خود را به شک و تردید انداخت. ولی اله حیاتی" معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان"، می گوید:" در این حادثه تعداد 5 نفر از شهروندان ایذه که در میان آنها یک زن و کودک خردسال است کشته و تعداد ده نفر نیز زخمی شدند. وی در ادامه می گوید، در میان 10 نفر افراد زخمی، دو نفر از نیروهای بسیج و تعداد 3 نفر از نیروهای انتظامی زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است." این بیان اخطاریست به نیروهای بدنه رژیم که بدانند جان آنها برای رژیم پشیزی ارزش ندارد. سپاه پاسداران خوزستان در اطلاعیه ای با اشاره به نوع اسلحه سناریوی از پیش ساخته را کمی آب و تاب می دهد و می نویسد:" گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سو استفاده از التهاب ایجاد شده در شهرستان ایذه با اسلحه های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیر اندازی کردند و آنها را به رگبار بستند در این بین 5 نفر شهید و 10 نفر زخمی شدند." شهید نامیدن جانباختگان بسیار ریاکارانه و اسم بردن از نوع اسلحه" کلاشینکف" حیله گرایانه تر است. با این حال اظهارات مدیر حوزه علمیه تئوری توطئه را کامل می کند. نسا شیخ زاده" مدیر حوزه علمیه خواهران ایذه" می گوید:" پیرو فراخوانهای روزهای گذشته برای برگزاری تجمع اعتراضی در شهر ایذه، خوابگاه های خواهران و برادران را از قبل تخلیه کرده بودیم و هنگام آتش سوزی کسی درون حوزه علمیه خواهران و برادران حضور نداشت." با کمی توجه به حرفهای وی و انتخاب شهر ایذه برای چنین ماموریتی کوچکتری شکی بوجود نمی آورد که این یک خودزنی بسیار ریکارانه بوده است و از چند روز پیش تدارک دیده شده بود.  

اساس موجودیت جمهوری اسلامی که متکی بر قوانین و احکام اسلامی" شرعی" است، به چالش جدی کشیده شده و ادامه وضعیت موجود را نا ممکن ساخته است. تلاش های مذبوهانه رژیم تا دندان مسلح هم نمی تواند راه نجاتی برایش بگشاید. پافشاری بر نشان دادن مشت آهنین و ادامه کشتار بیرحمانه و توطئه هائی همچون" خود زنی" تنها می تواند جنبش توده ای را رادیکالتر و در نهایت از جنبش توده ای را به طرف" مبارزه مسلحانه توده ای" بکشاند.

 جنبش" آزادی خواهی و برابری طلبانه" زنان، با خواسته های مشخص آزادی، برابری و محو تمامی قوانین شرعی" اسلامی" از جمله" حجاب اسلامی" اجباری" و تبعیض جنسیتی" جامعه کهنه را به مبارزه طلبیده و با پیوند با جنبش طبقه کارگر و زحمتکشان شهر و روستا راه را برای جامعه ای نوین مهیا کرده است. جامعه ای که به هرنوع تبعیض بخصوص" تبعیض جنسیتی" خاتمه داده و با برقراری حاکمیت شوراها به آزادی، برابری، عدالت و رفاه اجتماعی دست یابد.  

 

No comments:

Post a Comment