gallery image

30 April 2024

اول ماه می" برابر با 12 اردیبهشت" زوز جهانی کارگر را گرامی میداریم

روز جهانی کارگر امسال با توجه به بحران همه جانبه جهانی و داخلی دو پیام مشخص با خود بهمراه دارد.

الف - پیام به کارگران مبارز ایران: بحرانهای لاینحل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ، اعتقادی، ناهنجاریهای اجتماعی و فساد و رشوه خواری حاکمان، همگی حاصل سیاست جمهوری اسلامی آمیخته  با نئو لیبرالیسم توام با سرکوب و ایجاد ترس و وحشت در جامعه است. برای گذر از این معضل، چاره ای جز گذر از جمهوری اسلامی و بنای نظم نوین تحت رهبری طبقه کارگر همراه با سایر زحمتکشان غیر قابل تصور است. در چنین شرایط بسیار دشوار،  کارگران مبارز و آگاه باید با ایدئولوژیهای سرمایه داری و مذهبی حاکم تسویه حساب کرده و خود را به ایدئولوژی طبقه کارگر مجهز و با تشکل و سازماندهی نوین مبارزاتی، جامعه را برای برقراری نظم نوین اجتماعی آماده سازند.

جمهوری اسلامی در این چند دهه با حاکم کردن ایدئولوژی اسلامی" شریعت" در سیستم حکومتی، دولت را ابزار دست یک مشت دلال، رانتخوار  و اولیگارشها کرد.. تمامی آزادیهای فردی و اجتماعی را سرکوب و انواع تبعیض از جمله تبعیض جنسیتی را قانونی کرد. زندانها از کارگران مبارز، فعالان مدنی، آزادیخواهان و برابری طلبان پر و شکنجه و اعدام متداول گردید. با اجرای سیاست نئولیبرالیستی، کارخانجات و موسسات صنعتی، خدماتی، آموزش و پرورش و.. را به اعوان وانصار دلال و رانتخوار واگذار و با نابودی صنایع و تولیدات داخلی، بیکاری فقر و فلاکت را مثل خوره به جان مردم انداخت. صنعت نفت را از مدار چرخه تولید خارج و با خام فروشی ثروت ملی را به باد فنا می دهد.  در ادامه سیاست نئولیبرالیستی آمیخته با شریعت اتحاد طبقاتی کارگران را متلاشی و و ثبات شغلی را از میان برد. نیروی کار را همانند بردگان نوین در دست پیمانکاران اسیر و فقر و فلاکت را در جامعه نهادینه کرد. در حال حاضر جامعه کاملن دوقطبی شده، در یکطرف اکثریت مطلق جامعه" کارگران و دیگر زحمتکشان" در فقر و فلاکت زندگی می کنند و برای تامین حداقل زندگی و پر کردن شکم کودکان گرسنه مجبور به فروش اعضای بدنشان می شوند. در طرف دیگر اعوان و انصار با عمامه و بدون عمام حکومتی از طریق" دلالی و رانتخواری و رشوه خواری" برای خود و خانواده هایشان کاخهای فرعونی بنا و با غارت منابع ملی حسابهای میلیاردی " دلاری" در نزد بانکهای بین المللی در کشورهای اروپائی و آمریکائی گشودند.  

ب -  پیام به طبقه کارگر جهان: جامعه بشری و محیط زیست در اثر جنگهای ویرانگر بی پایان در حال نابودیست، طبقه کارگر بین المللی وظیفه دارد، همراه با سایر زحمتکشان رهبری مبارزه علیه نئولیبرالیسم را بدست گرفته و جامعه بشری را از نابودی نجات دهد. در این راه طبقه کارگر بین المللی باید نخست خود را به ایدئولوژی طبقه کارگر مسلح و با سازماندهی تشکلهای نوین به مبارزه علیه ایدئولوژیهای سرمایه داری" لیبرالیسم, نئولیبرالیسم" و اندیشه های مذهبی قرون وسطائی و سیستم حکومتی سرمایه داری نئولیبرالیسم و جنگ برخاسته و نظام نوین" سوسیالیزم" جهانی را برپا کند.  

نظام نئولیبرالیسم جهانی به رهبری آمریکا در باتلاقی گرفتار آمده که نه راه پیش دارد و نه راه پس. هر دست وپائی که می زند بیشتر در باتلاق فرو می ورد و جهان را بسوی نابودی می کشاند. دولتها  در سیستم نئولیبرالیسم، تبدیل به ابزارهای اعمال سیاستهای جنگ طلبانه و غارتگرایانه انحصارات صنایع و تسلیحات نظامی تبدیل شده و جهان را گرفتار جنگهای بی پایان کرده اند. پوسیدگی این نظام هرازگاهی از گوشه ای بیرون می زند. یک روز افسر نیروی هوائی ارتش آمریکا در اعتراض به نسل کشی فلسطینیان در غزه توسط دولت آپارتاید اسرائیل خود را مقابل سفارت آن کشور در نیویورک آتش می زند و سازمان نظامی امریکا را به چالش می کشد. حال دانشجویان و حتا استادان دانشگاهای پرورش یافته مکتب نئولیبرالیسم  در اعتراض به نسل کشی فلسطینیان و مشارکت دولت آمریکا برهبری بایدن در نسل کشی دست به اعتصاب و اعتراض زده اند و خواستار خاتمه فوری نسل کشی هستند. سیاست نئولیبرالیستی طبقه کارگر را از هم پاشانده و ثبات شغلی را نابود و کارگران را به برده های نوین در دست شرکتهای پیمانکاری نیروی کار است. آزادی اندیشه و بیان در اسارت انتشارات و خبرگزاریهای انحصاری قرار گرفته است. با شکست سیاستهای جهانی بخصوص در خاورمیانه دولتهای نئولیبرالیسم برهبری آمریکا بیش از پیش شکننده تر شده اند.

در نتیجه:  

جمهوری" سرمایه داری" اسلامی سعی کرد تا با ایجاد پراکندگی در میان کارگران ایران آنان را از اتحاد و تشکل طبقاتی دور کند که خوشبختانه مبارزات چند سال اخیر کارگران این سیاست را به شکست کشاند. حال طبقه کارگر بسرعت در حال بازیابی خود و ایجاد تشکلهای مستقل کارگریست تا بتواند وارد یک مبارزه تمام کننده با نظام سرمایه داری اسلامی شود. . کارگران مبارز با وجود تحمل خسارتها مجبورند برای رهائی از حکومت سرمایه داری" باندهای دلال و رانتخوار" خود را به ایدئولوژی نوین طبقه کارگر مجهز  و طبقه کارگر را از گزند هرگونه آسیبهای ایدئولوژی های لیبرالیسم و اندیشه های قرون وسطائی در امان نگه داشته و  مبارزه طبقه کارگر را بر اساس سیستم شورائی با ایجاد تشکلهای علنی و مخفی همچون کمیته های مخفی سازماندهی کنند و رهبریت جنبشهای کارگری و اجتماعی را بدست طبقه کارگر بسپارند تا این طبقه همراه با سایر زحمتکشان بتواند نظم نوین در جامعه برقرار کند. در شرایط کنونی می توان خواسته های حداقلی گارگران را بشرح زیر بیان کرد:  

1 –  برسمیت شناختن حق ایجاد  شوراهای کارگری، سندیکاها و کمیته های کارگری، تشکلهای سیاسی، صنفی و مدنی.  

2 –  تعیین حداقل دستمزد با دخالت مستقیم تشکل های کارگری.  

3 –  بیمه و خدمات درمانی مجانی برای عموم و اعضای خانواده آنها.

4 – لغو هر گونه تبعیض جنسیتی و حجاب اسلامی و برسمیت شناختن برابری حقوق زنان با مردان.

5 – لغو اعدام و شکنجه به هر بهانه، آزادی بدون قید و شرط فعالان سیاسی،صنفی، مدنی، فرهنگی و عقیدتی از زندانها.

6 – دفاع از  آزادی بیان، اندیشه و حق انتشار نشریات و بولتنهای خبری، تحلیلی و ایدئولوژیک.

7 – محکومیت هر گونه تبعیض و نابرابری فردی و اجتماعی.

8 – تامین حداقل معیشت و سرپناه از بودجه عمومی برای تمامی افراد و خانواده های بدون درآمد.

9 – محکومیت بکار گماردن کودکان و تامین حداقل یک زندگی شرافتمندانه برای آنان و خانواده هایشان از بودجه عمومی.

10 – آموزش رایگان برای عموم و ایجاد کار بعد از اتمام دورهای تحصیلی.

11 _ محکومیت نسل کشی فلسطینیان توسط دولت" یهود" آپارتاید اسرائیل و حامیان آن.

 

No comments:

Post a Comment